06 Faculty of Humanities > Other Institutions > Institute of Advanced Study in the Humanities and the Social Sciences (IASH) [discontinued]

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Name | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011
Number of items at this level: 63.

2018

Elsaghe, Yahya (2 May 2018). Leserbrief zu: Unbequeme Fragen an einen Nationalschriftsteller. Replik auf Klaus Müller-Salgets Rezension "Max Frisch zwischen Dekonstruktion, Denunziation und postkolonialer Zurichtung". Literaturkritik.de: Institut für Neuere Deutsche Literatur und Medien der Philipps-Universität

2017

Klankert, Tanja Diane Karen (24 June 2017). Facing the actor. A media-phenomenological approach to empathy and its limits in contemporary dance and theatre (on "Actor #1" by Kris Verdonck) (Unpublished). In: Konferenz der European Society for the Study of Literature, Science and the Arts (SLSAeu): Empathies,. Universität Basel. 21.-24.6.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (11 May 2017). Japanese guest performances in Europe and the U.S. between the 1920s and the 1950s. An imaginative approach to a transnational dance historiography (Unpublished). In: CUNY Doctoral Theatre Students' Association 2017 Conference: Approaching Dance. Transdisciplinary Methodologies and Modalities of the Moving Body in Performance. CUNY Graduate Center, New York. 11.05.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (9 May 2017). Toshiki Okada and Chelfitsch: When the body says something different (Unpublished). In: Seminar in Comparative Drama: Japanese Theatre and Performance: traditions, modernity, globality. CUNY Graduate Center, New York. 09.05.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (1 May 2017). Performance and context: Japanese guest performances in Europe and the U.S. (1920 - 1950) (Unpublished). In: Martin E. Segal Theatre Center Visiting Scholar Roundtable. City University of New York. 01.05.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (2017). Stéphen Delattre (Choreograf und Künstlerischer Leiter) zu «Notre-Dame de Paris» von Delattre Dance Company [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 30.03.2017

Klankert, Tanja Diane Karen (16 March 2017). Einführung zu Bernhard Waldenfels: Maurice Merleau-Ponty. Das Paradox des Ausdrucks. (Deutsch-Französische Gedankengänge. 1995) (Unpublished). In: «Responsive Phänomenologie» Meisterkurs mit Bernhard Waldenfels. FernUniversität in Hagen. 27.1. & 15./16.3.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (25 February 2017). Modern dance from Japan on the route between the 1930s and the 1940s: Imponderabilia of a transnational dance history (Unpublished). In: 20th Annual HEAS Conference: Roads through Asia. Harvard University. 24.-25.2.2017.

2016

Ohm, Britta (2016). Exzellente Entqualifizierung: Das neue akademische Prekariat. Blätter für deutsche und internationale Politik, 8(16), pp. 109-120. Blätter-Verl.-Ges

2015

Klankert, Tanja (2015). Ivan Liška (Ballettdirektor) zu Bayrisches Staatsballett II, Junior Company (DE) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 13.12.2015

Klankert, Tanja (19 November 2015). Identität, Gemeinschaft und die Herausforderung durch das Fremde (Unpublished). In: Interdisziplinärer Theorieworkshop Advanced Readings. Walter Benjamin Kolleg, Bern. 19.11.2015 / 03.12.2015.

Klankert, Tanja (2015). Brigitta Luisa Merki (Tänzerin, Choreografin und Künstlerische Leitung) zu «haiku flamenco» von Flamencos en route (CH) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 28.10.2015

Klankert, Tanja (8 July 2015). Sword dance under the Swastika. Entanglements of Japanese and German dance before and during World War II (Unpublished). In: Historiography Working Group. Konferenz der International Federation of Theater Research (IFTR). Hyderabad, Indien. 06.-10.07.2015.

Klankert, Tanja (15 April 2015). Das Echo der Gastspiele von Otojirō Kawakami, Sadayakko und ihrer Truppe in den deutschsprachigen Printmedien (Unpublished). In: Schlüsselkonzepte der Geistes- und Sozialwissenschaften. Workshop "Sound/Klang/Auditivität". Universität Bern. 15.04.2015.

Klankert, Tanja (2015). Amei Teupel und Guiseppe Calanni zu «Don Q.» und «Rossini Cards» von Aterballetto (IT) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 28.02.2015

Klankert, Tanja (2015). Das Echo der Gastspiele von Kawakami Otojirō, Sadayakko und ihrer Truppe in den deutschsprachigen Printmedien. In: Ernst, Wolf-Dieter; Mungen, Anno; Niethammer, Nora; Szymanski-Düll, Berenika (eds.) Sound and Performance. Positionen – Methoden – Analysen. Thurnauer Schriften zum Musiktheater: Vol. 27 (pp. 159-174). Würzburg: Königshausen & Neumann

Schmitz, Florian Michael (2015). Der Security Contractor. In: Frei, Alban; Mangold, Hannes (eds.) Das Personal der Postmoderne (pp. 227-242). Bielefeld: Transcript

2014

Klankert, Tanja (23 November 2014). Artist Talk mit David Hughes, Künstlerischer Leiter der David Hughes Dance Company (UK).

Klankert, Tanja (14 November 2014). Fließende Welten. Japonismus im europäischen Bühnentanz als kulturelle Übersetzung (Projektpräsentation) (Unpublished). In: Retraite des Doktoratsprogramms Gender Studies, Universität Zürich. Institut für Theaterwissenschaft, Freie Universität Berlin. 13.-15.11.2014.

Klankert, Tanja (2 November 2014). Artist Talk mit Patrick Simoniello, Maître der River North Chicago Dance Company (USA).

King, Sarah; Eckstein, Doris (2014). Metaphern im Therapiegespräch: Die sprachliche Akkommodation variiert mit der Stimmung. Psychosozial, 37(3), pp. 39-50. Giessen: Psychosozial-Verlag

Klankert, Tanja (30 October 2014). Fliessende Welten. Japonismus im europäischen Bühnentanz als kulturelle und mediale Übersetzung (Unpublished). In: Forum GS@IASH. Universität Bern. 30.10.2014.

Klankert, Tanja; Reisigl, Martin; Alloa, Emmanuel (10 October 2014). Workshop "Körper - Leib" (Unpublished). In: Schlüsselkonzepte der Geistes- und Sozialwissenschaften. Workshop "Körper - Leib". Universität Bern. 09.-10.10.2014.

Klankert, Tanja (6 September 2014). "Wo die Sonne aufgeht": Japonismus auf europäischen Bühnen (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen der Vortragsreihe "Interkulturelles Wissen". Nacht der Forschung. Universität Bern. 06.09.2014.

Toggweiler, Michael; Klankert, Tanja; Rice, Erin Michelle; Suter, Fermin (2014). Objekte auf Kulturreise: Wie das @ in unsere Mailbox kam (Ausstellung) [Performance or Exhibition]. In: Nacht der Forschung. Universität Bern. 06.09.2014

Klankert, Tanja (31 July 2014). Japonism in European Stage Dance from 1890 to 1930 (Unpublished). In: Theatre & Stratification. Konferenz der International Federation of Theatre Research (IFTR). Warwick. 28.07.-01.08.2014.

Klankert, Tanja (7 July 2014). Japanese art traditions in European stage dance around 1900 and today (Unpublished). In: PSi #20: Avant-garde, Tradition, Community. Performance Studies International Conference. Shanghai. 04.-08.07.2014.

Klankert, Tanja (26 February 2014). Artist Talk mit Carla Maxwell, Künstlerische Leiterin der Limón Dance Company (USA).

Klankert, Tanja (February 2014). Floating Worlds. Japonism in European Stage Dance (Poster) (Unpublished). In: "Cultural Transfer – Culture as Transfer" Bernese Winter School 2014. Schloss Münchenwiler. 09. – 15.02.2014.

Iselin, Lilian (2014). Translocal Practices on the Tibetan Plateau: Motorised Mobility of Pastoralists and Spatial Transformations. Nomadic peoples, 18(1), pp. 15-37. Commission on Nomadic Peoples 10.3197/np.2014.180103

Klankert, Tanja (2014). Strange Relations. Cultural Translation of Noh Theatre in Ezra Pound’s Dance Poems and W. B. Yeats’s At the Hawk’s Well. Word and Text. A Journal of Literary Studies and Linguistics, IV(2) Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti

Leemann, Adrian; Kolly, Marie-Jose; Werlen, Iwar; Britain, David; Studer-Joho, Dieter (2014). The diffusion of /l/ -vocalization in Swiss German. Language Variation and Change, 26(02), pp. 191-218. Cambridge University Press 10.1017/S0954394514000076

Fournier Kiss, Corinne (2014). Тоска по домашнему очагу: Мандельштам, архитектура и русский язык. Літературний процес : методологія, імена, тенденції, Збірник наукових праць, pp. 81-89. Київський університет імені Бориса Грінченка

Fournier Kiss, Corinne (2014). Milan Kundera et la littérature mondiale (Unpublished). In: UNAB (Université des Aînés de langue française de Berne). Berne. 28.11.2014.

Fournier Kiss, Corinne (2014). Of Misfits : introduction (Unpublished). In: Of Misfits. Bern. 22.10.2014.

Schmitz, Florian Michael (2014). Bismarck und die Dresdner. Konfiguration einer Erinnerung. In: Almai, Frank; Fröschle, Ulrich (eds.) Literatur im Kontext. Kunst und Medien, Religion und Politik (pp. 367-403). Dresden: Thelem

Schmitz, Florian Michael (2014). Raumprojektion - Projektionsraum. Bemerkungen zur Konstituierung des doppelten Raumes "Schweiz". In: Pfaffenthaler, Manfred; Lerch, Stefanie; Schwabl, Katharina; Probst, Dagmar (eds.) Räume und Dinge. Kulturwissenschaftliche Perspektiven (pp. 61-90). Bielefeld: Transcript

Toggweiler, Michael (2014). Winter School: Cultural Transfer – Culture as Transfer. Conference Report – IASH Winter School 2014. Journal of Transcultural Medieval Studies, 1(2), pp. 347-351. De Gruyter 10.1515/jtms-2014-0010

2013

Klankert, Tanja (13 December 2013). Intermedialität und Intertextualität im Japonismus am Beispiel des europäischen Bühnentanzes (Unpublished). In: Schlüsselkonzepte der Geistes- und Sozialwissenschaften. Workshop "Intermedialität". Universität Bern. 13.12.2013.

Eibach, Joachim; Cottier, Maurice (2013). Popular Protest in Switzerland during the 1830s: Opposing Models of Political Participation and Citation of Traditional Ritual. European review of history / Revue européenne d'histoire, 20(6), pp. 1011-1030. Taylor & Francis 10.1080/13507486.2013.852519

Lubrich, Oliver; Schrott, Raoul; Rossini, Manuela; Toggweiler, Michael (31 October 2013). Moderation des Workshops "Kulturtransfer II" (mit Raoul Schrott) am Institute of Advanced Study in the Humanities and the Social Sciences, Universität Bern, 31. Oktober 2013. (Unpublished). In: Workshop "Kulturtransfer II". Institute of Advanced Study in the Humanities and the Social Sciences der Universität Bern. 31. Oktober 2013.

Klankert, Tanja (2013). Frank Willems zu «(sans titre) (2000)» von Tino Sehgal (DE/GB) [Performance or Exhibition]. In: Publikumsgespräch. Dampfzentrale Bern. 20.10.2013

Toggweiler, Michael (17 October 2013). Respondenz zum Vortrag von Dr. Thomas Stodulka FU Berlin: Radikaler Empirismus und die Auflösung des cartesianischen Dualismus im Feld. Eine emotionsethnologische Perspektive (Unpublished). In: Die Affekte der Forscher. Bern. 17.10.2013.

Klankert, Tanja (25 July 2013). Re-Routing Khon. Cultural Translations in the Works of Pichet Klunchun (Konferenzbeitrag) (Unpublished). In: Re-Routing Performance / Re-caminant l‘escenaescena. Konferenz der International Federation for Theatre Research (IFTR/FIRT). Barcelona. 22.–26.7.2013.

Klankert, Tanja (13 July 2013). Floating Worlds. Appropriation of Japanese Art and Culture in European Stage Dance (Projektpräsentation) (Unpublished). In: Techniques of Imagination: New Perspectives in the Historiography of Art, Media Culture, and Theatre. Summer Institute Cologne. Theaterwissenschaftliche Sammlung Köln. 12.–20.7.2013.

Klankert, Tanja (7 June 2013). Panel "Between Reception and Mediation" (Unpublished). In: Interdisziplinäre Tagung "Arts With(Out) Borders, Rethinking Methodologies of Art and Culture in the Global Context". Universität Bern. 06.-08.06.2013.

Klankert, Tanja; Wild, Markus; Heise, Andreas (1 June 2013). Workshops "Understanding Beyond the Linguistic Dogma – Conceptual Metaphors, Embodiment and Performance as Non-Propositional Knowledge" (Unpublished). In: Interdisziplinärer Theorie- und Methodenworkshop "Understanding Beyond the Linguistic Dogma". Universität Bern. 31.05.-01.06.2013.

Lubrich, Oliver; Schrott, Raoul (24 May 2013). Moderation des Workshops "Kulturtransfer" (mit Raoul Schrott) am Institute of Advanced Study in the Humanities and the Social Sciences, Universität Bern, 24. Mai 2013. (Unpublished). In: Workshop "Kulturtransfer". Institute of Advanced Study in the Humanities and the Social Sciences der Universität Bern. 24. Mai 2013.

Klankert, Tanja (24 May 2013). Wanderung und Wandlung japanischer Körperbilder und Bewegungsformen auf europäischen Bühnen um 1900 (Unpublished). In: Schlüsselkonzepte der Geistes- und Sozialwissenschaften. Workshop "Kulturtransfer". Universität Bern. 24.05.2013.

Toggweiler, Michael (16 May 2013). Der Pygmäe im aristotelischen Fernrohr. Auf der Spur eines Un-Dings (Unpublished). In: Vortragsreihe Anthropologie des Unheimlichen. Universität Bremen. 16.05.2013.

Toggweiler, Michael (3 May 2013). Was reist, wenn die Pygmäen reisen? (Unpublished). In: Abendvortrag Doktorandenkolloquium. Institut für Germanistik, Universität Bern. 03.05.2013.

Klankert, Tanja (2013). Anna Huber zu «zwischen jetzt» (Uraufführung), annahuber.companie (CH) [Performance or Exhibition]. In: Publikumsgespräch. Dampfzentrale Bern. 24.03.2013

Klankert, Tanja (February 2013). Fliessende Welten. Aneignung japanischer Kunst und Kultur im europäischen Bühnentanz (Poster) (Unpublished). In: Visionäre Bildungskonzepte im Tanz. Universität Bern. 1.–3.2.2013.

Klankert, Tanja (February 2013). Floating Worlds. Appropriation of Japanese Art and Culture in European Stage Dance (Poster und Präsentation) (Unpublished). In: „Timing TransFormations" Bernese Winter School 2013. Münchenwiler. 10. – 15.2.2013.

Klankert, Tanja (2013). Frühlingsblümchen und Schwertertanz: Japonismus im europäischen Bühnentanz um 1900. In: Franke, Daniela; Trabitsch, Thomas (eds.) Im Rausch der Kirschblüte. Japans Theater und sein Einfluss auf Europas Bühnenwelten. Wien: Brandstätter

2012

Klankert, Tanja (7 October 2012). Fließende Welten. Zum Verhältnis von gesellschaftlichem Diskurs und ‚fremdem’ Klang (Konferenzbeitrag) (Unpublished). In: Sound und Performance. 11. Kongress der Gesellschaft für Theaterwissenschaft (GTW). Bayreuth. 04.–07.10.2012.

Klankert, Tanja Diane Karen (10 July 2012). Floating Worlds. Appropriation of Japanese Art and Culture in European Stage Dance (Projektpräsentation) (Unpublished). In: Cartographies of the European Past: Nation, Region, Transnation. IPP Summer School: The Presence of the Past – European Cultures of Memory. Universität Mainz. 05.–17.07.2012.

Lubrich, Oliver; Scheuermann, Arne (8 May 2012). DoktorandInnen-Workshop zur Einführung in die Rhetorik (Unpublished). In: Hochschule der Künste. Bern. 08. Mai 2012.

Iselin, Lilian (2012). Neue Mobilitäten und neue Räume für Pastoralisten in Amdo?: Strassen- und Telekommunikationsnetze auf dem tibetischen Hochplateau. Tsantsa, 17, pp. 28-37. Seismo

Lubrich, Oliver; Brosius, Christiane (19 April 2012). Workshop zum Thema "Beobachtung" (Unpublished). In: Institute of Advanced Study in the Humanities and the Social Sciences. Universität Bern. 19.–20. April 2012.

Toggweiler, Michael (2012). „Gemeinsame Fragen wirken verbindend“. Erfahrungsbericht IASH Winterschool 2012. Mercator News(1), pp. 39-40. Stiftung Mercator Schweiz

2011

Iselin, Lilian (2011). Modern Education and Changing Identity Constructions in Amdo. Himalaya, the Journal of the Association for Nepal and Himalayan Studies, 30(1), pp. 91-100. Association for Nepal and Himalayan Studies

Iselin, Lilian (2011). Of Horses and Motorbikes: Negotiating Modernities in Pastoral A mdo, Sichuan Province. Journal of the International Association of Tibetan Studies(6), pp. 429-450. Tibetan and Himalayan Digital Library

This list was generated on Tue Mar 19 02:45:39 2024 CET.
Provide Feedback