Hagenauer, Gerda

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 80.

Journal Article

Waber, Jennifer; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina; de Zordo, Lea (2021). Emotions in social interactions in pre-service teachers’ team practica. Teachers and teaching: theory and practice, 27(6), pp. 520-541. Taylor & Francis 10.1080/13540602.2021.1977271

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2020). Swiss adolescents' well-being in school. Swiss journal of educational research, 42(2), pp. 367-390. Bern Open Publishing 10.24452/sjer.42.2.5

Girnat, Boris; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2020). The relationship between student motivation and mathematics achievement in the Assessment of Basic Competencies (ÜGK) 2016. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 42(2), pp. 414-438. Bern Open Publishing 10.24452/sjer.42.2.7

De Zordo, Lea; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2019). Student teachers' emotions in anticipation of their first team practicum. Studies in higher education, 44(10), pp. 1758-1767. Taylor & Francis 10.1080/03075079.2019.1665321

Ittner, Doris; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2019). Swiss principals' emotions, basic needs satisfaction and readiness for change during curriculum reform. Journal of educational change, 20(2), pp. 165-192. Springer 10.1007/s10833-019-09339-1

Ittner, Doris; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2019). Tätigkeitsspezifische Selbstwirksamkeitserwartungen von Schulleiterinnen und Schulleitern – Psychometrische Eigenschaften der deutschsprachigen Version der «Norwegian Principal Self-Efficacy Scale». Empirische Pädagogik EP - Zeitschrift zu Theorie und Praxis erziehungswissenschaftlicher Forschung, 33(2), pp. 144-163. Empirische Pädagogik e.V.

Ittner, Doris; Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2019). The governance of curriculum implementation – Predictors of school principals’ innovation acceptance. Swiss journal of educational science, 41(1), pp. 136-159. Bern Open Publishing 10.24452/sjer.41.1.10

de Zordo, Lea; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2019). Auf das Praktikumsteam kommt es an? Einstellungen zur Kooperation von Studierenden in Teampraktika. Journal für LehrerInnenbildung : jlb, 19(3), pp. 58-65. Klinkhardt 10.35468/jlb-03-2019_05

Sutter-Brandenberger, Claudia C.; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2018). Students' self-determined motivation and negative emotions in mathematics in lower secondary education—Investigating reciprocal relations. Contemporary Educational Psychology, 55, pp. 166-175. Elsevier 10.1016/j.cedpsych.2018.10.002

Brandenberger, Claudia C.; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2018). Promoting students' self-determined motivation in Maths: Results of a one-year classroom intervention. European Journal of Psychology of Education, 33(2), pp. 295-317. Springer 10.1007/s10212-017-0336-y

Hagenauer, Gerda; Ittner, Doris; Suter, Roman; Tribelhorn, Thomas (2018). Evidenzorientierte Qualitätsentwicklung in der Hochschullehre: Chancen, Herausforderungen und Grenzen (Editorial). Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13(1), pp. 9-24. Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik ÖGHD

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2018). Antecedents and functions of teacher emotions. Unterrichtswissenschaft, 46(2), pp. 141-164. VS Verlag für Sozialwissenschaften 10.1007/s42010-017-0010-8

Waber, Jennifer; Hagenauer, Gerda; De Zordo, Lea; Hascher, Tina (2018). Vertrauen im Teampraktikum. Journal für LehrerInnenbildung, 2018(1), pp. 13-18. Facultas

Brandenberger, Claudia C.; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2017). Zum Zusammenspiel von Mathematikleistung, Schüler/innenmotivation und Lernemotionen auf der Sekundarstufe 1 - ein Vergleich zwischen Schüler/innen mit und ohne Migrationshintergrund in der Schweiz. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 39(2), pp. 352-373. Academic Press

De Zordo, Lea; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2017). Different forms of team teaching as learning opportunities in cooperative practicum settings. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 10(Sonderheft), pp. 8-29. Verlag Empirische Pädagogik

Hohenwarter-Lohfeyer, Gabriele; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2017). Das schulische Wohlbefinden von Schülern und Schülerinnen in der Sekundarstufe 1. Erziehung und Unterricht, 167(7-8), pp. 758-764. ÖBV/HPT Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG

Lohbeck, Annette; Hagenauer, Gerda; Moschner, Barbara (2016). On the interplay of academic self-concept, learning enjoyment, concentration and academic achievement at elementary school age. Zeitschrift für Bildungsforschung, 6(1), pp. 53-69. Springer VS-Verlag 10.1007/s35834-016-0147-2

Hagenauer, Gerda; Gläser-Zikuda, Michaela; Volet, Simone (2016). University teachers' perceptions of appropriate emotion display and high-quality teacher-student relationship: Similarities and differences across cultural-educational contexts. Frontline Learning Research, 4(3), pp. 44-74. EARLI 10.14786/flr.v4i3.236

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2016). Openness to theory and its importance for pre-service teachers' self-efficacy, emotions, and classroom behaviour in the teaching practicum. International Journal of Educational Research, 77, pp. 15-25. Elsevier 10.1016/j.ijer.2016.02.003

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina; Volet, Simone E. (2015). Teacher emotions in the classroom: Associations with students’ engagement, classroom discipline and the interpersonal teacher-student relationship. European Journal of Psychology of Education, 30(4), pp. 385-403. Springer 10.1007/s10212-015-0250-0

Kriegseisen, Josef; Hagenauer, Gerda; Riffert, Franz; Strahl, Alexander (2015). Lernzyklen im Naturwissenschaftsunterricht: Design und erste Ergebnisse einer Wirksamkeitsstudie. ph.script, 2015(09), pp. 64-72. Pädagogische Hochschule Salzburg

Hagenauer, Gerda; Volet, Simone (2014). "I don't hide my feelings, even though I try to": Insight into teacher educator emotion display. The Australian Educational Researcher, 41(3), pp. 261-281. Springer 10.1007/s13384-013-0129-5

Hagenauer, Gerda; Volet, Simone E. (2014). Student-teacher relationship at university: an important yet under-researched field. Oxford Review of Education, 40(3), pp. 370-388. Routledge 10.1080/03054985.2014.921613

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2014). Early adolescents' enjoyment experienced in learning situations and its relation to student achievement. Journal of education and training studies, 2(2), pp. 20-30. Redfame Publishing 10.11114/jets.v2i2.254

Hagenauer, Gerda; Volet, Simone (2014). "I don't think I could, you know, just teach without any emotion": Exploring the nature and origin of university teachers' emotions. Research Papers in Education, 29(2), pp. 240-262. Routledge 10.1080/02671522.2012.754929

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2013). Lernfrust statt Lernfreude? Von Bedürfnissen und ihrer Vernachlässigung, von Emotionen und ihrer Regulierung. Schüler - Wissen für Lehrer. Schwerpunktheft Pubertät, pp. 106-109. Friedrich-Verlag

Hagenauer, Gerda; Reitbauer, Eva; Hascher, Tina (2013). Students' emotions at the transition from primary to secondary education. Orbis scholae, 7(2), pp. 23-42. Karlsuniversität, Prag

Gegenfurtner, Andreas; Hagenauer, Gerda (2013). Achievement goals and achievement goal orientation in education (Editorial). International Journal of Educational Research, 61, pp. 1-4. Elsevier 10.1016/j.ijer.2013.08.001

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2012). Erfassung kognitiver Regulationsstrategien bei Schulunlust. Empirische Pädagogik EP - Zeitschrift zu Theorie und Praxis erziehungswissenschaftlicher Forschung, 26(4), pp. 452-478. Empirische Pädagogik e.V.

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2011). Learning enjoyment, positive behavioural engagement in the classroom, and high achievement if learning is instrumentally motivated—a contradiction in terms? Zeitschrift für Bildungsforschung, 1(2), pp. 97-113. Springer VS-Verlag 10.1007/s35834-011-0011-3

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda; Schaffer, Angelika (2011). Wohlbefinden in der Grundschule. Erziehung und Unterricht, 161(3-4), pp. 381-392. ÖBV/HPT Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2011). Learning enjoyment at the lower secondary level and its association with control and valence cognitions. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 25(1), pp. 63-80. Hans Huber 10.1024/1010-0652/a000026

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina; Reitbauer, Eva (2011). Freudeerleben in der Grundschule. Sache, Wort, Zahl, 39(117), pp. 4-10. Aulis

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2010). Alienation from school. International Journal of Educational Research, 49(6), pp. 220-232. Elsevier 10.1016/j.ijer.2011.03.002

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2010). Learning enjoyment in early adolescence. Educational Research and Evaluation, 16(6), pp. 495-516. Taylor & Francis 10.1080/13803611.2010.550499

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda; Kriegseisen, Josef; Riffert, Franz (2009). Lernzirkel im Physik- und Chemieunterricht in der Sekundarstufe 1. Erziehung und Unterricht, 2009(9-10), pp. 1021-1027. ÖBV/HPT Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG

Riffert, Franz; Kriegseisen, Josef; Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2009). Testing Whitehead's theory of learning empirically: a report from a pilot study. Tattva. Journal of Philosophy, 1(2), pp. 45-56. Christ University

Newspaper or Magazine Article

Kriegseisen, Josef; Riffert, Franz; Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2010). Learning cycles im Physik- und Chemieunterricht der Sekundarstufe I. ph-script(03), pp. 28-38. Pädagogische Hochschule Salzburg

Book Section

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2022). Emotionen in Schule und Unterricht aus der Sicht empirischer Lehr-Lernforschung. In: Gläser-Zikuda, Michaela; Hofmann, Florian; Frederking, Volker (eds.) Emotionen im Unterricht. Psychologische, pädagogische und fachdidaktische Perspektiven (pp. 31-44). Kohlhammer

Kalchgruber, Simone; Hofer, Maximilian; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2021). Offener, schülerorientierter und individualisierter? Positive Lehreremotionen und Unterrichtsgestaltung. In: Rubach, Charlott; Lazarides, Rebecca (eds.) Emotionen in Schule und Unterricht (pp. 88-107). Opladen: Barbara Budrich

Mejeh, Mathias; Hascher, Tina (2021). Soziale Netzwerkanalyse als Erfassungsinstrument sozialer Interaktionen in der Schule. In: Hagenauer, Gerda; Raufelder, Diana (eds.) Soziale Eingebundenheit (pp. 33-45). Münster: Waxmann

Held-Augustin, Tanja; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2021). Zusammenhänge zwischen der Erfüllung der psychologischen Grundbedürfnisse und der selbstbestimmten Lernmotivation im Mathematikunterricht der Sekundarstufe I. In: Lazarides, Rebecca; Raufelder, Diana (eds.) Motivation in unterrichtlichen fachbezogenen Lehr-Lernkontexten. Edition ZfE: Vol. 10 (pp. 149-175). Wiesbaden: Springer 10.1007/978-3-658-31064-6_6

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2021). Emotionen und Emotionsregulation von Lehrpersonen im Unterricht. In: Gläser-Zikuda, Michaela; Hofmann, Florian; Frederking, Volker (eds.) Emotionen im Unterricht. Psychologische, pädagogische und fachdidaktische Perspektiven (pp. 217-230). Kohlhammer

Hascher, Tina; Fries, S; Hagenauer, Gerda (2019). Grundlagen der Förderung von Motivation. In: Gaspard, Hanna; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus (eds.) Diagnostik und Förderung von Motivation und Volition. Tests und Trends in der pädagogisch-psychologischen Diagnostik: Vol. 17 (pp. 145-160). Hogrefe

Sutter-Brandenberger, Claudia C.; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2019). Facing motivational challenges in secondary education: A classroom intervention in low-track schools and the role of migration background. In: Gonida, Eleftheria N.; Lemos, Marina S. (eds.) Motivation in Education at a time of global change: Theory, research, and implications for practice. Advances in motivation and achievement: Vol. 20 (pp. 225-249). Bingley, UK: Emerald 10.1108/S0749-742320190000020011

Bertrams, Alex; Englert, Chris (2018). Regulation von Stereotyp-Bedrohung in Leistungssituationen: Die Rolle der momentanen Selbstkontrollkapazität. In: Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (eds.) Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule (pp. 43-56). Münster: Waxmann

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2018). Editorial. In: Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (eds.) Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule (pp. 9-13). Münster: Waxmann

Hascher, Tina; Schmitz, Bernhard (2018). Emotionen in Schule und Hochschule - Perspektiven. In: Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (eds.) Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule (pp. 339-343). Münster: Waxmann

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2018). Die Bedeutung von Qualitätsfaktoren des Unterrichts und Lernemotionen für das Wohlbefinden in der Schule. In: Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (eds.) Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule (pp. 103-120). Münster: Waxmann

Brandenberger, Claudia C.; Moser, Nicole (2018). Förderung der Lernfreude und Reduzierung der Angst im Mathematikunterricht auf der Sekundarstufe 1. In: Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (eds.) Emotionen und Emotionsregulation in der Schule und Hochschule (pp. 323-337). Münster: Waxmann

Hagenauer, Gerda; Klass, Susi; Gläser-Zikuda, Michaela (2016). Emotionales Erleben von SchülerInnen im Kontext von Portfolioarbeit im Physikunterricht. In: Ziegelbauer, Sascha; Gläser-Zikuda, Michaela (eds.) Portfolio als Innovation in Schule, Hochschule und LehrerInnenbildung (pp. 100-116). Bad Heilbrunn: Klinkhardt

Hagenauer, Gerda; Oberwimmer, Konrad (2015). Hausaufgaben und deren Bedeutung für die Mathematik- und Leseleistung. In: Suchań, Birgit; Wallner-Paschon, Christina; Schreiner, Claudia (eds.) PIRLS & TIMSS 2011. Die Kompetenzen in Lesen, Mathematik und Naturwissenschaft am Ende der Volksschule. Österreichischer Expertenbericht (pp. 113-126). Graz: Leykam

Wallner-Paschon, Christina; Hagenauer, Gerda (2015). Die Bedeutung von familiären, unterrichtlichen und individuellen Merkmalen für die Mathematikkompetenz. In: Suchań, Birgit; Wallner-Paschon, Christina; Schreiner, Claudia (eds.) PIRLS & TIMSS 2011. Die Kompetenzen in Lesen, Mathematik und Naturwissenschaft am Ende der Volksschule. Österreichischer Expertenbericht (pp. 85-99). Graz: Leykam

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2011). Schulisches Wohlbefinden im Jugendalter - Verläufe und Einflussfaktoren. In: Ittel, Angela; Merkens, Hans; Stecher, Ludwig (eds.) Jahrbuch Jugendforschung 10. Ausgabe 2010 (pp. 15-45). Wiesbaden: Springer VS Verlag 10.1007/978-3-531-93116-6_1

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2011). Wohlbefinden und Emotionen in der Schule als zentrale Elemente des Schulerfolgs unter der Perspektive geschlechtsspezifischer Ungleichheiten. In: Hadjar, Andreas (ed.) Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten (pp. 285-308). Wiesbaden: Springer VS Verlag 10.1007/978-3-531-92779-4_12

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2011). Emotionale Aspekte des Lehrens und Lernens. In: Brandt, Sandra T. (ed.) Lehren und Lernen im Unterricht. Professionswissen für Lehrerinnen und Lehrer: Vol. 2 (pp. 127-148). Zürich: Verlag Pestalozzianum

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (2010). Lernen aus Fehlern. In: Spiel, Christiane; Schober, Barbara; Wagner, Petra; Reimann, Ralph (eds.) Bildungspsychologie (pp. 377-381). Göttingen: Hogrefe

Book

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (eds.) (2018). Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule. Münster: Waxmann

Hagenauer, Gerda (2011). Lernfreude in der Schule. Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie: Vol. 80. Münster: Waxmann

Conference or Workshop Item

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina; Sutter-Brandenberger, Claudia; Moser, Nicole (29 June 2018). Förderung der Schüler/innenmotivation im Mathematikunterricht auf Sekundarstufe I - Befunde einer zweijährigen Interventionsstudie (Unpublished). In: SGBF Kongress 2018. Zürich. 27.06.-29.06.2018.

Waber, Jennifer; Hagenauer, Gerda; De Zordo, Lea (15 February 2018). Vertrauen im Teampraktikum (Unpublished). In: 6. GEBF-Tagung 2018 (Gesellschaft für empirische Bildungsforschung) - "Professionelles Handeln als Herausforderung für die Bildungsforschung". Basel. 15.02-17.02.2018.

Hascher, Tina; Brandenberger, Claudia; Hagenauer, Gerda; Moser, Nicole (14 September 2017). Wohlbefinden und Lernfreude im Jugendalter. Befunde einer Interventionsstudie (Unpublished). In: PAEPSY 2017 - Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie. Münster, Deutschland. 11.-14.09.2017.

Brandenberger, Claudia; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (30 August 2017). Enhancing adolescents' self-determined motivation and self-concept in math. An intervention study (Unpublished). In: 17th Biennal EARLI Conference - "Education in the Crossroads of Economy and Politics". Tampere, Finland. 29.08.-02.09.2017.

Hascher, Tina; de Zordo, Lea; Hagenauer, Gerda (29 August 2017). Emotions in cooperative field experiences (Unpublished). In: 17th Biennal EARLI Conference - "Education in the Crossroads of Economy and Politics". Tampere, Finland. 29.08.-02.09.2017.

Brandenberger, Claudia; Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (28 June 2017). Mathematik, Motivation und Migration: Zum Zusammenhang zwischen Mathamtikleistung und motivational-emotionalen Merkmalen (Unpublished). In: SGBF Kongress - "LernZeiten – Zeit für Bildung und Erziehung?". Fribourg, Schweiz. 26.-28.06.2017.

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda; Brandenberger, Claudia; Moser, Nicole (15 March 2017). Veränderung des schulischen Wohlbefindens und der Lernemotionen im ersten Jahr der Sekundarstufe (Unpublished). In: 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung. Heidelberg, Deutschland. 12.-15.03.2017.

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (6 March 2017). Zielorientierungen und Emotionen als Prädiktoren des Lernprozesses im Praktikum (Unpublished). In: 2. internationaler Kongress "Lernen in der Praxis". Bochum, Deutschland. 06.-08.03.2017.

Hascher, Tina; Brühwiler, Christian; Erzinger, Andrea; Girnat, Boris; Hagenauer, Gerda (21 September 2016). Mathematikbezogene Einstellungen, motivationale Orientierungen und Emotionen am Ende der Schulzeit (Unpublished). In: 81. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) - "Empirisch pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten - Professionalisierung, Konzeptualisierung, Systementwicklung". Rostock, Deutschland. 19.09.-21.09.2016.

Hascher, Tina; Brandenberger, Claudia; Hagenauer, Gerda (21 September 2016). Mathematikleistung und motivational-emotionale Merkmale: Zur Rolle des Migrationshintergrundes (Unpublished). In: 81. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) - "Empirisch pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten - Professionalisierung, Konzeptualisierung, Systementwicklung". Rostock, Deutschland. 19.09.-21.09.2016.

Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina; Volet, Simone E. (30 June 2016). Die Bedeutung der Lehrer-Schüler-Beziehung für die Emotionen der Lehrpersonen, deren Unterrichtsverhalten und berufliches Wohlbefinden (Unpublished). In: SGBF Kongress - "Wo endet die Schule? Transformation und Verschiebung der Bildungsgrenzen". Lausanne, Schweiz. 29.06.-01.07.2016.

Hascher, Tina; De Zordo, Lea; Hagenauer, Gerda; Hartmann, Walter; Andrey, Stefanie (30 June 2016). Kooperation lernen im Praktikum? (Unpublished). In: Jahreskongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) - "Wo endet die Schule? Transformation und Verschiebung der Bildungsgrenzen". Lausanne, Schweiz. 29.06.-01.07.2016.

Hascher, Tina; Brandenberger, Claudia; Moser, Nicole; Hagenauer, Gerda (30 June 2016). Förderung von Lernmotivation und positiven Emotionen im Fach Mathematik auf der Sekundarstufe (Unpublished). In: Jahreskongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) - "Wo endet die Schule? Transformation und Verschiebung der Bildungsgrenzen". Lausanne, Schweiz. 29.06.-01.07.2016.

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (6 November 2015). Auf die Beziehung kommt es an! – Zur Bedeutung einer guten Beziehung zwischen Lehr-person und den Schülerinnen und Schülern für den Schulerfolg (Unpublished). In: Fachtagung der Berner Gesundheit - „Klasse(n) Klima!“. Thun, Schweiz. 06.11.2015.

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda; De Zordo, Lea (22 September 2015). Welche Lerngelegenheiten bieten kooperative Praktika in der Lehrer/innenbildung (Unpublished). In: 8. Tagung der DGfE-Sektion " Empirische Bildungsforschung, 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) - "Erziehungswissenschaftliche Perspektiven der Empirischen Bildungsforschung. 50 Jahre AEPF". Göttingen, Deutschland. 21.09.-23.09.2015.

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda; Volet, Simone (29 August 2015). Teacher emotions: relational antecedents and consequences (Unpublished). In: 16th European Conference on Learning and Instruction (EARLI). Limassol, Cyprus. 25.08.-29.08.2015.

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (1 July 2015). Emotionen von Lehramtsstudierenden im Schulpraktikum und deren Zusammenhang mit individuellen Studierendenmerkmalen und dem Unterrichtsverhalten (Unpublished). In: SGBF Kongress - "Qualitäts- und Bildungsdiskurs". St. Gallen, Schweiz. 29.06.-01.07.2015.

Hascher, Tina; De Zordo, Lea; Hagenauer, Gerda (5 May 2015). Auf den Anfang kommt es an – Kooperation im Einführungspraktikum (Unpublished). In: 1. Internationaler Kongress “Lernen in der Praxis” - "Professionalisierung angehender Lehrpersonen im Kontext schulpraktischer Studien". Brugg-Windisch, Schweiz. 04.05.-06.05.2015.

Hagenauer, Gerda; Gläser-Zikuda, Michaela; Hascher, Tina (13 June 2014). Aspects of instructional quality and the relation to students' learning enjoyment (Unpublished). In: International Conference of Motivation (ICM) 2014 - "Understanding and Facilitating the Passion to Learn". Helsinki, Finland. 12.06.-14.06.2014.

Katstaller, Michaela; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (4 March 2014). Unterschiede im emotionalen Belastungserleben und im Unterrichtsverhalten als ein Resultat problematischer LehrerInnen-SchülerInnen-Beziehungen? Ergebnisse einer empirischen Untersuchung mit österreichischen Gymnasiallehrkräften (Unpublished). In: 2. Fachtagung der Gesellschaft für Empirische↲ Bildungsforschung (GEBF) - "Die Perspektiven verbinden". Frankfurt am Main, Deutschland. 03.03.-05.03.2014.

Hascher, Tina; Hagenauer, Gerda (26 September 2013). Zur Rolle von Studierendenmerkmalen für das Lernen im Praktikum (Unpublished). In: Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) - "Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Reformen im Bildungswesen". Dortmund, Deutschland. 25.09.-27.09.2013.

This list was generated on Fri Apr 19 18:20:36 2024 CEST.
Provide Feedback