Förster, Ruth

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 10.

Journal Article

Bornemann, Basil; Stauffacher, Michael; Zimmermann, Anne B.; Bergman, Manfred Max; Carabias, Vicente; Fritz, Livia; Förster, Ruth; Kläy, Andreas; Kueffer, Christoph; Wäger, Patrick; Wallimann-Helmer, Ivo; Zingerli, Claudia (2023). Auf dem Weg zu einer neuen Strategie: Wie die saguf noch transformativer wird. Gaia : ecological perspectives for science and society, 32(2), pp. 264-266. Oekom Verlag 10.14512/gaia.32.2.10

Wilhelm, Sandra; Förster, Ruth; Zimmermann, Anne (2019). Implementing Competence Orientation: Towards Constructively Aligned Education for Sustainable Development in University-Level Teaching-And-Learning. Sustainability, 11(7), pp. 1891-1913. MDPI 10.3390/su11071891

Förster, Ruth; Zimmermann, Anne; Mader, Clemens (2019). Transformative teaching in Higher Education for Sustainable Development: facing the challenges. Gaia : ecological perspectives for science and society, 28(3), pp. 324-326. Oekom Verlag 10.14512/gaia.28.3.18

Balsiger, Jörg; Förster, Ruth; Mader, Clemens; Nagel, Ueli; Sironi, Helene; Wilhelm, Sandra; Zimmermann, Anne (2017). Transformative Learning and Education for Sustainable Development. GAIA - ökologische Perspektiven für Wissenschaft und Gesellschaft / ecological perspectives for science and society, 26(4), pp. 357-359. Oekom Verlag 10.14512/gaia.26.4.15

Fry, Patricia; Bachmann, Felicitas; Bose, Lisa; Flury, Manuel; Förster, Ruth; Kläy, Andreas; Küffer, Christoph; Zingerli, Claudia (2008). Von implizitem Know-how zu expliziten Thesen Inter- und transdisziplinärer Wissensaustausch. GAIA - ökologische Perspektiven für Wissenschaft und Gesellschaft / ecological perspectives for science and society, 17(3), pp. 318-320. München: Oekom Verlag

Newspaper or Magazine Article

Kruse, Silvia; Förster, Ruth; Fry, Patricia; Kläy, Andreas; Kueffer, Christoph; Moschitz, Heidrun; Wolf, Patricia; Zingerli, Claudia (2015). Wissensaustausch zwischen Forschung und Praxis erfolgreich gestalten. GAIA - ökologische Perspektiven für Wissenschaft und Gesellschaft / ecological perspectives for science and society, 24(4), pp. 278-280. Oekom Verlag 10.14512/gaia.24.4.16

Fry, Patricia; Zingerli, Claudia; Kläy, Andreas; Förster, Ruth (2011). Wissensaustausch aktiv gestalten: Erfahrungen in der Forschungspraxis. GAIA - ökologische Perspektiven für Wissenschaft und Gesellschaft / ecological perspectives for science and society, 20(2), pp. 130-132. München: Oekom Verlag

Zingerli, Claudia; Fry, Patricia; Bachmann, Felicitas; Flury, Manuel; Förster, Ruth; Kläy, Andreas; Küffer, Christoph (2009). Kommunikationskompetenz: Eine Bedingung für erfolgreichen Wissensaustausch. GAIA - ökologische Perspektiven für Wissenschaft und Gesellschaft / ecological perspectives for science and society, 18(3), pp. 264-266. Oekom Verlag

Conference or Workshop Item

Zimmermann, Anne B.; Förster, Ruth; Mader, Marlene; Sironi, Helene; Wilhelm, Sandra (December 2023). Strengthening higher education institutions’ will to change: A Manifesto for Transformative Learning (Unpublished). In: Higher Education with Impact Conference. Hasselt University, Belgium. 13-15 December 2023.

Working Paper

Bornemann, Basil; Förster, Ruth; Getzin, Sofia; Kläy, Andreas; Sägesser, Anaïs; Schneider, Flurina; Wäger, Patrick; Wilhelm, Sandra; Zimmermann, Anne B. (2020). Sustainability-Oriented Transformative Learning and Teaching in Higher Education: Eight Propositions on Challenges and Approaches (Discussion Paper). Bern, Switzerland: SAGUF

This list was generated on Tue Apr 16 15:46:12 2024 CEST.
Provide Feedback