Preuss, Ulrich

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2010 | 2007 | 2006

2010

Blaser, Regula; Preuss, Ulrich; Felder, Wilhelm (2010). [Evaluation of a preschool program to promote phonological awareness and letter-sound correspondence--long-term effects in the prevention of dyslexia at the end of the 3rd and 4th grades]. Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 38(3), pp. 181-8. Bern: Huber 10.1024/1422-4917/a000031

2007

Preuss, U (2007). Psychopharmakotherapie im Kindes- und Jugendalter. Schweizer Zeitschrift für Psychiatrie & Neurologie(1), ?. Neuhausen (CH): Rosenfluh

Preuss, U (2007). Aufmerksamkeits- und Hyperaktivitätsstörung für Neurologen. Aktuelle Neurologie, 5(34), pp. 291-310. Stuttgart: Thieme

Ricken, G; Fritz, A; Schuck, KD; Preuss, U (2007). Hannover-Wechsler-Intelligenztest für das Vorschulalter. Bern: Huber

Blaser, Regula; Preuss, Ulrich; Groner, Marina; Groner, Rudolf; Felder, Wilhelm (2007). Kurz-, mittel- und längerfristige Effekte eines Trainings in phonologischer Bewusstheit und in Buchstaben-Laut-Korrespondenz auf die phonologische Bewusstheit und die Lese- und Rechtschreibleistung. Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 35(4), pp. 273-280. Bern: Huber 10.1024/1422-4917.35.4.273

2006

Preuss, U; Ralston, SJ; Baldursson, G; Falissard, B; Lorenzo, MJ; Rodrigues Pereira, R; Vlasveld, L; Coghill, D; ADORE, Study Group* (2006). Study design, baseline patient characteristics and intervention in a cross-cultural framework: results from the ADORE study. European child & adolescent psychiatry, 15 Suppl 1, I4-14. Toronto: Steinkopff-Verlag 10.1007/s00787-006-1002-0

Provide Feedback